باریستا کیست☕- چه کاری انجام می دهد؟ حقوق باریستا در سال چقدر است

در این مقاله سعی داریم شما را با مطالب زیر آشنا کنیم :

باريستا كيست – چه كاري انجام مي دهد- حقوق باريستا – وظايف باريستا – شغل – باريستايي

مهارت های باریستا

وظایف باریستا

شغل باریستایی مناسب چه افرادی است؟

دوره هایی که باریستا باید بگذراند.

حقوق باریستایی

مسابقات باریستا

باریستا کیست؟

باریستا Barista یک لغت ایتالیایی است. باریستا به فردی گفته می شود که در کار قهوه تخصص دارد و در کافه مسئولیت تهیه نوشیدنی های گرم و سرد بر پایه قهوه بر عهده اوست.
یک باریستای حرفه ای می داند برای تهیه یک قهوه اصیل و با کیفیت، یا یک شات اسپرسوی خوش طعم و عالی با توجه به نوع قهوه، نوع روست و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی بايد استفاده کرد.
يک باريستا می‌تواند کيفيت و طعم قهوه‌های مختلف را تشخيص دهد و تخصص لازم براي ترکیب انواع قهوه بر اساس سليقه مشتري را دارد درنتیجه بهتر از هر کسی مي تواند قهوه باب ميل مشتري را به وي ارائه دهد.

باریستا

مهارت‌های حرفه‌ای یک باریستا

  • شناخت و تسلط بر دستگاه آسیاب قهوه و نحوه کار با آن
  • شناخت اجزای مختلف و تسلط کامل بر نحوه کار با دستگاه اسپرسو
  • لاته آرت (هنر شیر قهوه نگاری)
  • دم آوری قهوه‌های نسل سوم و دمی
  • طعم شناسی و مهارت ایجاد طعم‌های جدید

یک باریستا با امکانات و قابليت‌هاي دستگاه آسیاب قهوه و دستگاه اسپرسو که مهمترين ابزار کار اوست آشنا می باشد و می‌تواند با کمک این دستگاه ها قهوه‌های حرفه‌ای و با کیفیت تهیه کند.

در ادامه موضوع باریستا کیست ذکر می کنیم که يک باريستا می‌تواند کيفيت و طعم قهوه‌های مختلف را تشخيص دهد و  تخصص لازم براي ترکیب انواع قهوه بر اساس سليقه مشتري را دارد درنتیجه بهتر از هر کسی مي تواند قهوه باب ميل مشتري را به وي ارائه دهد.

یکی از مهارت‌های اساسی باریستا نحوه فوم گیری و تهيه انواع نوشيدني هاي بر پايه اسپرسو مانند کاپوچينو، لاته، ماکیاتو، موکا و … می باشد. یک باریستای خوب به جز موارد ذکر شده در تهيه انواع دیگر قهوه مانند قهوه ترک یا قهوه فرانسه تخصص دارد.

اغلب اوقات باريستا مهارت لاته آرت یا طراحی روی قهوه و تهیه نوشیدنی‌های سرد مانند: آیس کافی‌ها، موکتل‌ها، فراپه‌ها و … را نيز دارد.

وظایف شغلی یک باریستا

  • تهیه انواع قهوه و نوشیدنی‌های گرم منوی کافه به صورت حرفه‌ای و تخصصی
  • تهیه و آماده کردن سفارش‌ها بر اساس منوی کافه و سلیقه مشتریان
  • کنترل کیفیت مواد اولیه مصرفی کافه
  • کنترل کیفیت موادی که برای مشتریان تهیه می شود
  • مدیریت بار و پرسنل بار (کمک باریستا، سینک من و …)
  • ارائه توضیحات درباره اقلام منوی کافه
  • به روز بودن از اتفاقات جدید و هر آنچه که به قهوه و باریستا مرتبط است.

شغل باریستا مناسب چه افرادی است ؟

شغل باریستا برای افرادی مناسب است که توانایی انجام چند کار همزمان و انعطاف پذیری بالایی رو داشته باشند.براي باريستا شدن فرد بايد بتواند انواع مختلف قهوه ها را درست کند که اين مستلزم گذراندن دوره تخصصی باریستا است و  نياز به کار تجربي و تمرين زیاد دارد.

يک باریستا علاوه بر دانش و تخصص بايد علاقه بسيار زيادي به قهوه داشته باشد. هيچگاه از يادگيري دست نکشد و بتواند از خلاقيت، ابتکار و سرعت عمل خود خصوصا در زمان هاي شلوغ کافه استفاده کند.

 

آموزش

عطر، طعم، بافت و غلظت یک فنجان قهوه به همراه مهارت و خلاقیت برای سرو آن از عهده یک باریستا خوب برمی آید.

دوره هایی که یک باریستا باید بگذراند:

دوره آکادمیک است که در این دوره هنرجو با ویژگی های دان از کشت تا دم آوری، محل کشت دان، شناخت کامل از منطقه ای که قهوه در آن کشت می شود، آشنایی با ابزارآلات و دستگاه های سرو قهوه، آشنایی با انواع نوشیدنی قهوه و … به طور کلی با دانه قهوه به طور کامل در این مرحله آشنا می شود.

دوره عملی است در این دوره هنرجو باید با دستگاه ها و ابزار آلات مربوطه کار کند و انواع نوشیدنی ها را تهیه کند.

حقوق باریستا

درتمام کشورها حقوق باریستا بر اساس حرفه ای بودن او مشخص می شود و واضح است که هر چه در این زمینه مهارت بیشتری داشته باشید حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد.

 

باریستا

اگر می خواهید باریستا حرفه ای شوید راحت ترین و بهترین راه شرکت در دوره های آموزشی باریستا می باشد. آکادمی اسلیپ کافی  دوره های آموزشی باریستا را برگزار می کند. برای ثبت نام دوره باریستا در آکادمی اسلیپ کافی با شماره 09195385134  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *